Átláthatóbb rendszert szeretne a Riot, ezért öt fára osztja majd a rúnákat!

Üdv!

Egyre teljesebb kép rajzolódik ki az új rúnarendszerről, hiszen nemsokára a PBE-n is elérhető lesz. Ezúttal bemutatták, hogy miként lesznek csoportokba rendszerezve a rúnák.

Mivel a Riot szeretné ezt hamarosan a PBE-re is kirakni, ezért el kell érjenek egy olyan szintet, ami már tesztelhető lesz számunkra is. Hogy ne legyen túl nagy a kezdeti káosz a rúnákat összesen öt ágra, vagy fára fogják felosztani, attól függően, hogy melyiknek milyen hatása van.

Éppen ezért kaptunk egy gyors összefoglalót, hogy ezt nagyjából miként kell elképzelni, vagyis hogyan lesznek rendszerbe szedve, miként tudjuk követni azt, hogy melyik mire való.A mostani rendszer is így indult eleinte, de a későbbiekben elég sok lett az átfedés, elmosódtak a kategóriák és már egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy például a Markok csak offenzív rúnákat tartalmaznak, vagy hogy a Sealek defenzívebbeket, illetve a Glyph-ek utility-t.A

Riot arra számít, hogy a játékosok leginkább a Keystone rúna alapján választják majd ki mellé a többit.A Keystone rúnák lesznek ugyanis a legerősebbek, ha viszonyítani kellene, ezek leginkább a mostani Quintessence-eknek fognak megfelelni, összemosva a mostani keystone mastery-kkel. Szeretnék egyértelműbbé tenni az egyes útvonalak erősségeit és gyengéit, hogy tudatosan tudjunk válogatni köztük.

Tehát először a legerősebb rúnát választjuk ki, után érkezhet három nem keystone rúna, amik apróbb statokat adnak, ezekkel fogják egyensúlyozni az útvonalakat egymáshoz képest, illetve ezzel is elősegítik a választást, hogy ezek olyan hősökre kerüljenek, akik ezt ki is tudják használni rendesen.Ezen kívül lesz egy másodlagos vonalunk, ahova már csak két rúnát tehetünk be, ezzel kiegészítve az elsődlegest.

Eleinte voltak úgynevezett Major rúnák, de végül a tesztelések során ezt a jelzőt elhagyták, mert ezek exkluzivitása olyan lemondó döntésekre kényszerítette a játékosokat a valamit valamiért alapon, ami nem volt egészséges a játék számára. Ezért úgy döntöttek végül, hogy csak keystone rúnák, illetve "sima" rúnák lesznek, más fajta megkülönböztetés nem lesz köztük.

Ismét fontos megjegyezni, hogy ez az egész még fejlesztés alatt áll tehát bármi változhat.Egyes neveket lehet, hogy megváltoztatnak, mert nem biztos, hogy beleillik a játékba, illetve nem feltétlenül tükrözi az őket használó hősök világát. Elsősorban a Sorcery vonalra értik ezt, mivel ebből az ember mágusokra asszociálna, de nem feltétlenül csak ők fogják ezeket használni. Ezzel majd később foglalkoznak, előbb a funkcionalitás a nagyobb prioritás. Az útvonalak tehát a következőképpen néznek.

SORCERY

Tematika: különféle mágikus tulajdonságokkal ruház fel minket, amivel saját képességeinket tudjuk erősíteni, illetve az erőforrásainkat is bővíteni lehet vele, legyen az mana vagy energia.

Funkcionalitás: a varázslást és az AP-t növeli majd, illetve segít pár "ingyen" varázslatot is becsempészni a repertoárunkba

PéldaMeteor

resize.gif

 

RESOLVE

Tematika: különféle mágikus tulajdonságokkal ruház fel minket, amivel saját képességeinket tudjuk erősíteni, illetve az erőforrásainkat is bővíteni lehet vele, legyen az mana vagy energia.

Funkcionalitás: koncentrált erősítő hatásokat kapunk, hogy tankosabbá váljunk, illetve ezt a szívósságot más formában is ki tudjuk használni, saját magunkat erősítve.

PéldaRuined King's Tribute: minden csatában töltött 4 másodperc után a következő támadásunk a közelben lévő nagy szörnyeket és hősöket sebzi a mi maximális életünk 3%-val, ezzel egy időben 20-75%-ot gyógyít rajtunk a sebzés alapján. Távolsági hősöknél ez a sebzés és gyógyulás felezve lesz.

59c4c3e07f863_resize.png

PRECISION

Tematika: fürgébb és már-már sunyi támadásokkal múljuk felül ellenfeleinket, a kulcsszó itt az ügyesség.

Funkcionalitás: az alaptámadásainkat tudjuk erősíteni vele és más folyamatos sebzésforrásokhoz juthatunk.

PéldaBerserk: ha megsebzünk egy hőst, három másodperccel később bekapcsol a rúna és 60% támadási sebességet kapunk három másodpercre. Ezt az időtartamot egészen 10 másodpercig tolhatjuk ki, ha folyamatosan támadjuk az ellenséges hőst.

59c4c3f19c2c6_image.jpg

DOMINATION

Tematika: Vadászd le ellenfeleid és élvezd a gyilkosság nyújtotta jutalmakat!

Funkcionalitás: kövesd nyomon, vadászd le és végezd ki ellenfeleid a mobilitásod és sebzésed segítségével.

PéldaBlood Moon

https://i.imgur.com/bZCoxUA.gifv

(Megjegyzés: Ezt mozgókép/kép, videó formájában se tudtam ide tenni,csak link formájában)

INSPIRATION

Tematika: az előzőekkel ellentétben ez inkább egyedi megoldásokat nyújt a térképen, amik nem feltétlenül kasztfüggőek, legyen szó rálátásról, vagy mozgásról, vagy bármi másról.

Funkcionalitás: lényegében csalni tudunk ezekkel a rúnákkal, hogy túljárjunk az ellenfelünk eszén és új lehetőségekhez jussunk a segítségével, amik nem annyira megszokottak.

PéldaSummoner Specialist: ezzel az idézői képességeinket tudjuk váltani, mivel a meccset egy idézői képesség töredékkel kezdjük és további eggyel gazdagodunk, ha használunk ilyen képességet. Ha összejön három, akkor az egyik idézői képességünket le tudjuk cserélni, illetve 15% CDR-t kapunk az idézői képességekre.

https://imgur.com/DbAI6zn

(Megjegyzés: Ezt mozgókép/kép, videó formájában se tudtam ide tenni,csak link formájában)

Illetve ide tartozik még a Hextech Freezeray is.

https://imgur.com/Bh9WbR4

(Megjegyzés: Ezt mozgókép/kép, videó formájában se tudtam ide tenni,csak link formájában)

 

Ezek lesznek tehát a különféle rúnavonalak, vagy rúnafák, kinek melyik kifejezés tetszik.Elsőre biztosan hatalmas lesz a káosz mindenki fejében, de annyi újdonsággal gazdagodunk majd, hogy biztosan lesznek érdekes és kreatív megoldások a rúnák segítségével.

Egyes szakszavak jelentése,nehézséget okozhat de a komment szekcióban segíthetek. Viszont a helyesírási hibákért elnézést kérek! 

Találkozunk hamarson ismét! ;)